top of page

GROOTSTE &GAGEMENT CAMPAGNE TOT NU TOE: #TURNPAPAYA


Deze zomer stond er één datum met stip genoteerd bij alle racefans. Die van de Dutch Grand Prix. BetCity - sponsor van McLaren F1 Team - greep dat aan om de oranjefans mee te geven dat er meer smaken zijn dan Max, Max en Max. Met een tour langs vier Formule 1-gezonde steden wonnen we zieltjes voor 'papaya' - de oranje kleur van het Britse F1 team waar Norris en Piastri in de driverseat zitten. BetCity bewees hiermee dat ze sportliefhebbers inzichten aanreiken - in lijn met hun Speel Slimmer positionering.


Grootste campagne ooit

De immense campagne, geleid door &Gagement, en bestaat uit een online & PR campagne en een activatie. Bij de activatie tourt een een uitklapbare truck met vele race-activiteiten zoals simracen, VR Pitstop, photobooth en een showcar - ieder weekend langs centrale pleinen door Nederland. Als countdown voor de Dutch Grand Prix.


De PR-campagne trapte af in het goed bekeken OranjeZomer waar Lando Norris virtueel te gast was. Bij vele Eredivisiewedstrijden is de LED Boarding ingezet om dit verhaal te laden en een goed ingestoken ANP persbericht zorgde voor massale plaatsingen vooral bij racemedia en regionale media - bij bezoek van de truck.


Impact bij alle F1-fans

Met meer dan 20 miljoen contacten kunnen we zonder gene stellen dat alle racefans in Nederland minimaal een uiting voorbij hebben zien komen van deze - voor &Gagement tot nu toe - grootste campagne. Alle BetCity-medewerkers kregen als knipoog een papaya op hun bureau bij livegang, en de simracefinale vlak voor de Dutch Grand Prix was als vanouds spannend door live shoutcaster Joe van Burik.



Ideale manier voor merken om verhaal te delen

"We zien dat de mix tussen online campagne, PR en activaties voor merken uitstekend werkt", vertelt Mart Roumen van &Gagement. "Het versterkt elkaar, waardoor mensen echt overtuigd raken van het verhaal. Je ziet direct bewijslast van het werk dat online en in de media gebeurt. Bij onze opening op de Markt in Maastricht stonden er letterlijk tientallen mensen uren te wachten tot we open gingen. Daar zie je de mobilisatiekracht van een sterk merk met goed gerichte messaging. De aandachtspanne bij een fysieke activatie is veel langer dan bij online, tv of radiocampagnes. Van max 20 seconde tot gemakkelijk 20 minuten."


Om met de woorden van Linzi Coulter (partnership manager McLaren F1 Team) te spreken: "We really turned the Netherlands papaya".


Wij kunnen alleen antwoorden met: Thanks for having us!





Opdrachtgever: BetCity

Truck huur & modificatie: Movico

Partnership: McLaren F1 Team & Entain Group

Hosts & vergunningen: Opvallers

Design & creatie: BetCity, Roadworks & Martijn Broekman

PlaySeats, droneshots & techniek simracen: Racesquare

VR-Pitstop & techniek: Urban Events

Showcars: Timo & Daan de Graaff, Buena Vida Supercars

Mediastrategie: Marianne van Soomeren

Campagnes: BetCity & McLaren F1 Team

PR: ANP, OranjeZomer

Sponsorclubs LED Boarding: Vitesse, Volendam, Fortuna Sittard, PEC Zwolle, eva


89 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page