top of page

"Positionering onterecht ondergeschoven kindje"

Bijgewerkt op: 22 jun. 2022

Oh, beste lezer, een bedrijf oprichten. Het is zo ongelooflijk gaaf!



Gevoel dat je het telkens opnieuw moet uitleggen?

Ik popel om je meer te vertellen. Laten we bij het begin beginnen. Een kort voorstelrondje: Mijn naam is Mart Roumen, oprichter van &Gagement. Naast mijn passie voor treinen, gitaarrock & sprankelende feesten ben ik een ongekende marketingfanaat. Tot grote ergernis van mijn vrienden heb ik het tijdens voetbalwedstrijden over de boarding of sponsoruitingen, op stations over de abri's & bij evenementen over hoe de beleving geboost wordt. Enfin, je snapt hem. Zo'n guy.


De 12 jaar ervaring in het vak, met vele mislukkingen en successen, heb ik omgezet in een dienst waarmee ik bedrijven, zoals misschien die van jou, kan helpen.


Gebrek aan positionering levert felle discussie op bij publicaties.

Wat ik geleerd heb? Heel veel bedrijven & merken die ik van binnen of buiten ervaren heb, worstelen met een duidelijke, herkenbare & waardevolle positionering. Zo eentje die gaat leven bij je collega's, je bureaus & uiteindelijk bij je klanten. De grap is dat het gebrek hieraan vaak niet benoemd wordt, maar 'uitgevochten' wordt in de executie; bij contentvoorstellen, activaties of campagnes die gepubliceerd gaan worden. Heel snel wordt de 'wat' en 'waarom' bedacht & dat iedere uiting opnieuw. Positionering dus! Door de executiestress sneeuwt het leggen van die oh zo belangrijke puzzel onder. Terwijl het iedereen in een bedrijf kan helpen.


Gevoel dat je het telkens opnieuw moet uitleggen....

Ook bij de grootste bedrijven met flinke marketingteams heb ik ervaren dat er soms zelfs verhalen worden gepubliceerd die niet of slechts gedeeltelijk bijdragen een het grote plaatje: het kernverhaal. De positionering. In het ergste geval wordt er 'gewoon' maar iets gepubliceerd om in contact met de klanten te blijven of omdat de concurrentie het nou eenmaal ook doet. Of dat teams & stakeholders een heel andere 'waarheid' aanhouden over de positionering.


Enfin. Je kent het misschien wel: dat gevoel van: "Hey, maar dít zijn wij helemaal niet!' De lijst is oneindig: Posts die geen reactie oproepen, een ontvangst waar je genegeerd wordt, reclames waar je klanten de schouders over ophalen, of juist drie boodschappen tegelijk uitzenden. 'Welkom' op de deurmat. Het gevoel dat je het telkens opnieuw moet uitleggen.


Herken je een aantal van deze dingen? Dan is er waarschijnlijk iets te winnen op het gebied van je positionering & ben je aan het goede adres. Je mist die oh zo belangrijke interne meetlat. Als je positionering helder is wordt het werken leuker & de processen duidelijker. Met minder energie (& geld!) kun je meer impact maken. Klanten gaan je herkennen, erkennen & uiteindelijk omarmen. Kortom eindelijk klopt alles. Je bedrijf gaat beter lopen, Rust. Structuur. Winst.


Ik kan me voorstellen dat het beginnetje lastig kan voelen, maar geen zorgen. Daar ga ik je mee helpen. Ik popel namelijk om échte impact te kunnen maken in het hart, hoofd & leven van jouw klant. Daar gebruik ik altijd drie ingrediënten voor. Als je wilt vertel ik je de komende tijd gratis & vrijblijvend hoe ik dat doe. Maar ook als je wat hulp nodig hebt, weet je me te vinden.


Heel veel succes om van jouw verhaal een herinnering te maken!


Het scheelt mij een hoop verontwaardiging tijdens voetbalwedstrijden, op stations en evenementen.


Dank daarvoor!


Mart






60 weergaven0 opmerkingen
bottom of page