top of page

IN DE MEDIA: DE POSITIONERING VAN RACESQUARE

Fonk Magazine besteedt aandacht aan de positionering en de rebranding die &Gagement uitvoerde in opdracht van Racesquare.


Zie onder het artikel dat geplaatst werd op 30 -12-2022.


&Gagement verzorgt rebranding Racesquare

30-12-2022 (12:54) - marketing


Het vlak voor corona gelanceerde Racesquare waar je een simulatie F1-race kunt rijden is met vijf filialen - twee nieuwe in 2022 - met een exponentiële groei bezig. Tijdens Oud en Nieuw voert het een rebranding door, mede ontwikkeld door positionerings- en activatiebureau &Gagement.





Het concept van Racesquare is simpel: in ruim een uur rijd je samen met je vrienden of collega’s live een heel Formule 1-weekend in goed ontwikkelde simulators. Niels Roodenburg (marketingdirecteur Racesquare) licht toe: “In het begin twijfelden we nog een beetje welke doelgroep we nou het beste aan konden spreken. We gingen voor ‘8 tot 88’, door de populariteit van de sport en uiterst doeltreffende samenwerkingen met radiozenders en platforms als Priority (VodafoneZiggo) en RacingNews365 zagen we de bezoekers toestromen. Na het openen van vier nieuwe locaties vonden we het tijd om het concept tegen het licht te houden. We zochten contact met &Gagement, met hen maakten we een analyse welke doelgroep ons het beste past en hoe we een rol van betekenis in hun leven kunnen spelen".


Rivaliteit verbroedert

"Van de drie strategische rollen die we bespraken, zoals inzetten op gamers, onszelf neerzetten als Formule 1-experts of het vergroten en aanzetten van groepsdynamiek kozen we de laatste," vertelt Mart Roumen van &Gagement. Niels vult aan. “We zeggen nu altijd dat wij ervoor zorgen dat rivaliteit verbroedert. Wij zijn de uitdager van stoere vrienden- en collegagroepen. Alles wat we doen leggen we langs die meetlat. Dat betekent dat we een wauwgevoel nastreven als je binnen komt lopen, dat we boordradioteksten levensgroot op de wanden gedrukt hebben, een Formule 4-auto naar binnen hebben gereden in de locatie in Utrecht en nieuwe merkelementen hebben toegevoegd. Met dat hele nieuwe verhaal kunnen we ons nog beter onderscheiden in het aanbod van uitjes.”


Met een nieuwe website en de nieuwe pay-off ‘The battle is on!’, gaat Racesquare komend jaar multimediaal. De inzet is om meer dan 250.000 boekingen te schrijven eind 2023. In januari viert Racesquare de rebranding op hun locatie in Utrecht. Het brandbook en de nieuwe website is gemaakt door Happy Horizon.


Namens &Gagement gaat grote dank uit naar:

Team Racesquare: Floris Boers, Arno Grooteman, Sebastiaan Smit, Nina Pijpers en vele anderen.

Nieuwe website: Mischa van Lieshout, Johan Van der HeijdenStefan CuperusSophie Roodenburg, Bart van de Laak, Romy Veijer en vele anderen van Happy Horizon..

Rebranding venue Utrecht; Martijn Bardoel

Communicatie: Anniek Verloop, Emiel Bos & Mike Hendrixen.

Brandbook: Sanne de Jong, Steven van der Linden & Martijn Broekman


En in het bijzonder de beste samenwerkingspartner denkbaar: Niels Roodenburg.



14 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page