Als &Gagement willen we één ding weten: Wat &Gaget het meest?! Deze week: Rotterdamse transportmerken.

Stemmen kan tot 8 april op Instagram & 14 april op Twitter en LinkedIn. Bekendmaking: 15 april! De winnaar krijgt eeuwige roem, en wellicht iets bijzonders. In ieder geval gaat dit merk door naar de volgende ronde!
Watertaxi
Met hun pay-off Rotterdam is het allermooist vanaf het water! slaan ze de spijker op hun kop. Geen transportmiddel is toffer & karakteriserender voor de stad dan de springende gele bootjes. In het bijzonder als de kapiteins met een knipoog wat ‘spelen’ met de natuurwetten. Mede daarom verdient Erick van de Scheur met stip een vermelding in deze Rotterdamse verkiezing. Met een bookingstool zou dit verhaal helemaal rond zijn! Wie belt er nog anno 2023?
Rottertram
Eén en al rijdende romantiek. We kunnen niets anders ervan maken. Zelf hebben ze het over Het rijdende Tramrestaurant van Rotterdam. Een culinaire rondrit door de mooiste stad! Een unieke beleving om te delen. Wij feliciteren Suzanne Knegt met deze meer dan verdiende nominatie! Een rijdend icoon in de stad. Wat wil een mens nog meer? Ohja, misschien ramen die niet binnen 5 minuten beslagen zijn. Maar wat doet het ertoe.
RET
Is er iets Rotterdamser dan de RET? Met hun slogan ‘Hét dynamische openbaarvervoerbedrijf van de regio Rotterdam’ en ‘aardig onderweg’ doen ze zichzelf een factor of 10 te kort. Nog veel meer dan de vreselijke angelsaksische slogan ‘make it happen’ is de RET in staat om het Rotterdamse gevoel over te brengen. Rappende conducteurs. Zingende chauffeurs met krakers van Feyenoord-hits en de onvervalste Rotterdamse humor. Zowel in de vervoermiddelen als in hun communicatie. De verdienste van Rose Dammen en haar teams. Met de op een kunstwerk bungelende metro als exemplarisch voorbeeld van onverzettelijkheid. RET = Rotterdam. Reizigers geven de RET een 7,9. Op de &Gagement-lat scoren ze hoger!
Spido
Toeristen en Rotterdam hebben elkaar helemaal gevonden. Zolang we ons kunnen heugen vaart Spido al rond om je vanaf het water een blik op de almachtige haven te geven Voorheen voor vooral voor oud-havenwerkers, tegenwoordig ook voor dagjesmensen die vanaf een overdekt schip veilig en droog een glimp van de rauwe haven willen opvangen. Met hun slogan De leukste dagtrips van Rotterdam! slaan ze precies de spijker op de kop. Een doelgroep die aanslaat op zo’n slogan, wil je gewoon in die boot hebben. Spido levert deze diensten - nog meer dan aan de toeristen - aan de Rotterdammers. Niets meer dan win-win!
Komende weken kan er nog gestemd gaan worden over:
- Rotterdamse fashionmerken.
- Rotterdamse horeca, eten & drinken.
- Rotterdamse corporates.
De winnaars van deze categorieën nemen het op tegen elkaar in de 'battle of the titans'-poll.