WIE ZIT ER ACHTER &GAGEMENT?

MART ROUMEN

Oprichter &Gagement

dagvoorzitter & presentator + 12 jaar

marketing & communicatie +10 jaar

ondernemer +10 jaar

mentor Kindertelefoon +3 jaar

top 100 marketeer NL 3 jaar

| Marts verhaal | Marts cases | &Gagement woordenboek |

3R1A1274.jpg
 

"Ik leef voor & leef op van creatie"

Mart Roumen

 

PERSOONLIJK WOORD

Door Mart

Welkom bij &Gagement.

Wat leuk dat je interesse hebt!


Ik popel om je meer te vertellen. Laten we bij het begin beginnen. Een kort voorstelrondje: Mijn naam is Mart Roumen, oprichter van &Gagement. Naast mijn passie voor treinen, gitaarrock & sprankelende feesten ben ik een ongekende marketingfanaat. Tot grote ergernis van mijn vrienden heb ik het tijdens voetbalwedstrijden over de boarding of sponsoruitingen, op stations over de abri's & bij evenementen over hoe de beleving geboost wordt. Enfin, je snapt hem. Zo'n guy.

De 12 jaar ervaring in het vak, met vele mislukkingen en successen, heb ik omgezet in een dienst waarmee ik bedrijven, zoals misschien die van jou, kan helpen.

Komt ie.

Wat ik geleerd heb?


Heel veel bedrijven & merken die ik van binnen of buiten ervaren heb, worstelen met een duidelijke, herkenbare & waardevolle positionering. Zo eentje die gaat leven bij je collega's, je bureaus & uiteindelijk bij je klanten. De grap is dat het gebrek hieraan vaak niet benoemd wordt, maar 'uitgevochten' wordt in de executie; bij contentvoorstellen, activaties of campagnes die gepubliceerd gaan worden. Heel snel wordt de 'wat' en 'waarom' bedacht & dat iedere uiting opnieuw. Positionering dus! Door de executiestress sneeuwt het leggen van die oh zo belangrijke puzzel onder. Terwijl het iedereen in een bedrijf kan helpen.

Ook bij de grootste bedrijven met flinke marketingteams heb ik ervaren dat er soms zelfs verhalen worden gepubliceerd die niet of slechts gedeeltelijk bijdragen een het grote plaatje: het kernverhaal. De positionering. In het ergste geval wordt er 'gewoon' maar iets gepubliceerd om in contact met de klanten te blijven of omdat de concurrentie het nou eenmaal ook doet. Of er zijn collega's, teams & stakeholders die een heel andere 'waarheid' aanhouden over de positionering.

Enfin. Je kent het misschien wel: dat gevoel van: "Hey, maar dít zijn wij helemaal niet!'


De lijst is oneindig: Posts die geen reactie oproepen, een ontvangst waar je genegeerd wordt, reclames waar je klanten de schouders over ophalen, of juist drie boodschappen tegelijk uitzenden. 'Welkom' op de deurmat. Het gevoel dat je het telkens opnieuw moet uitleggen.

Herken je een aantal van deze dingen? Dan is er waarschijnlijk iets te winnen op het gebied van je positionering & ben je aan het goede adres. Je mist die oh zo belangrijke interne meetlat. Als je positionering helder is wordt het werken leuker & de processen duidelijker. Met minder energie (& geld!) kun je meer impact maken. Klanten gaan je herkennen, erkennen & uiteindelijk omarmen. Kortom eindelijk klopt alles. Je bedrijf gaat beter lopen. Rust. Structuur. Winst.

Ik kan me voorstellen dat het beginnetje lastig kan voelen, maar geen zorgen. Daar ga ik je mee helpen. Ik popel namelijk om échte impact te kunnen maken in het hart, hoofd & leven van jouw klant. Daar gebruik ik altijd drie ingrediënten voor. Als je wilt vertel ik je de komende tijd gratis & vrijblijvend hoe ik dat doe. Maar ook als je wat hulp nodig hebt, weet je me te vinden.

Heel veel succes om van jouw verhaal een herinnering te maken!

Het scheelt mij een hoop verontwaardiging tijdens voetbalwedstrijden, op stations en evenementen.

Dank daarvoor!

Mart

PS 1: Klik hier om je aan te melden voor de zelfcursusmailings, of om kennis te maken met &Gagement.

PS 2: Als je helemaal tot hier gekomen bent met lezen, ben je sowieso een eindbaas. Laat je dat even weten per app? ;)

 
3R1A0966.jpg
 

ERVARINGEN

Gewerkt met en voor: 

| UEFA | F1 | Max Verstappen | Ziggo Dome | Ziggo | Vodafone | EA Sports | Ajax | PSV | Eredivisie | Gemeente Amsterdam | Helden Media | NPO Radio 1 | Just Eat Takeaway | BNR | John Blankenstein Foundation | Dynamo Amsterdam | Combiwel Sport | NL Cares | Ziggo Sport | Cruyff Foundation | KPN | Southfields | Glasnost | Kumpany | Vertigo6 | eMense | Wannahaves | COC | Anti-Discriminatie Bureu Zeeland | PZC | En vele anderen |

Dit zegt me niets. Welke klanten heb je nu of welke cases kun je presenteren? 

 

&GAGEMENT WOORDENBOEK

Voor meer begrip in conversaties.

Vierkantemeterlol: Plezier hebben met kleine dingen. 

Topvermaak: Plezier hebben met grote dingen.

Levensvreugde: Aaneenschakeling van topvermaak. 

Conceptje: Programma met ruim baan voor vierkantemeterlol en topvermaak. 

Corporate hobbyisme: Je werkgever op laten draaien voor jouw vierkantemeterlol, topvermaak en levensvreugde. 

Type dat snel op enter drukt: Daadkrachtige collega die snel besluiten neemt. 

Type met te lage hartslag: Neemt geen besluiten. 

Cowboy: Collega die vooral bezig is met vierkantemeterlol. 

Topper: Iedereen met wie Mart samenwerkt. 

Maat: Topper met wie je veel vierkantemeterlol kunt hebben.

Tweede hands herinneringen: Je hebt een idee gestolen.

Ongekend: Eclatant. 

Haastige teef werpt blinde puppies: Korte termijn beleid sloopt je bedrijf.

Godsakker: Ik weet even niets te zeggen. 

Uit de hand gelopen: Project werd veel groter dan gepland. 

Faliekant succes: Project is kansrijk voor iedere denkbare award.

Bachanaal: Awardshow in de marketing. 

Kar stront in getrokken: Het was geen succes.

Opbokken: Beste salesmanager, die koude acquisitie doet op KVK-database, ik stel uw aanbod niet op prijs.

Prik is van de cola: Je campagne heeft niet langer effecten. 

Uit de bocht gegierd: Er moet iets rechtgezet worden. 

Schoolkrant: Ontstijgt niveau schrijfsel gemiddelde middelbare scholier niet.

Klassenboekdrager: Iemand die niets zegt in vergaderingen.

Wonderlijke frivoliteiten: Eerste design doet pijn aan mijn ogen.

Caravan op trekhaak leggen: Succesvol verhaal gebruiken als vliegwiel.

Groot inspirerend leider: CEO / directeur.

Soundbites: Herkenbare uitspraken van iemand. 

Wie zit er aan de knoppen? Wie neemt het besluit?

Pomp geeft geen water: Verdienmodel klopt niet. 

Verwachtingen zijn laaggespannen: De pomp gaat geen water geven.

Omhooggevallen MKB: Directeur die eigenlijk geen skybox kan betalen, maar wel heeft. 

Blauwe types: Zij die je wijzen op aankomende deadlines