top of page

MARNIX VRIEND

Merkstrateeg & mede-eigenaar &Gagement

communicatie- en merkstrateeg +10 jaar

marketing & communicatie +15 jaar

Afgestudeerd als communicatiewetenschapper in merkuitbreidingen

Postacademische master merkmanagement RUG  

Jurylid bij SAN, AMMA 

| Marnix' verhaal | Marnix cases | &Gagement Bijbel|

Portret dak-002.jpg

PERSOONLIJK WOORD

Door Marnix

Waar ik warm voor loop? Communicatie maken die mensen in het hart raakt. Dat klinkt zo simpel, maar dat is het vaak niet. Waar sta je voor als bedrijf? En hoe breng je dit op zo’n manier over dat je doelgroep je verhaal niet alleen gaat herkennen, maar ook gaat omarmen en – nog liever – uitdragen? Om dat te bereiken moet je keuzes maken. Een positie kiezen. En dat vervolgens consequent verpakken in spraakmakende communicatie. Alleen dan krijg je een duidelijk profiel en boek je met je marketing en communicatie inspanningen succes. En die communicatie mag best tegendraads zijn. Graag zelfs. Want een campagne die binnen de lijntjes kleurt, herinnert niemand zich meer als de rook is opgetrokken. 
 

Met ruim 15  jaar marketingcommunicatie ervaring bij meerdere grote merken heb ik bij veel bedrijven mee kunnen bouwen aan merken en hun successen. Onder meer bij XS4ALL, VodafoneZiggo, TUI en SNS. Als ik daar iets geleerd heb, is dat de echt succesvolle marketingcommunicatie die heldere keuzes in zich heeft. Wat is je reden om te communiceren? Een basale vraag, maar vaak is het antwoord daarop niet zo makkelijk. Of intern gedreven: vanuit paniek, interne sores, tunnelvisie of prestige bijvoorbeeld. Je voelt het als klant niet meer als het niet scherp is.

 
Eén keer in de zoveel tijd om je iemand tegen met wie je kan lezen en schrijven. Met wie je aan een half woord genoeg hebt en waarmee je je eigen ideeën en plannen tot een grotere hoogte kan brengen. En waarmee je in de tussentijd ook nog een levenslol hebt. Mart is zo iemand. Samen hebben we bij VodafoneZiggo aan memorabele activaties in de sport gewerkt. Bijvoorbeeld met een Ziggo eBattle F1 of een stijf uitverkochte Ziggo Dome om live Formule 1 te beleven in de grootste poptempel van Nederland. 


Wij staan te popelen om samen voor ondernemers aan de slag te gaan om die onvervangbare plek in het hoofd, hart en leven te veroveren. Om successen te boeken. Want ik ben van mening dat een strategie op zich niets is. Je moet een strategie tot leven brengen. Pas dan krijgt het waarde. En dat is precies wat we als &Gagement willen doen. Zonder poespas naar een kraakheldere positionering toewerken en die praktisch toepasbaar maken. En toekomstbestendig. Want zonder eerlijk verhaal gaat je niet winnen.

 

En winnen, dat is precies wat willen doen.

 

En dan het liefste ook nog met een beetje mooi voetbal 😉

ERVARINGEN

Gewerkt met en voor: 

| SNS | Ziggo Dome | Ziggo | Ziggo Sport | KRAS | TUI | PSV | Ajax | XS4ALL | KPN | Volksbank  | BNR | SsangYong | Kroymans | Opel Nederland | General Motors | N=5 | DDB | JWT | Alfred | Glasnost | Kumpany | Vertigo6 | eMense | Mindshare | OMD | Initiative | De Persgroep | Born05 |  Dentsu | En vele anderen |

Dit zegt me niets. Welke klanten heb je nu of welke cases kun je presenteren? 

Wie: Tekst
Anker 1
Anker 2
Wie: Tekst
bottom of page