
FORMULE 1 MARKETING
Snelheid, kracht, turbulentie, spanning en altijd weer uitdagingen. Veel kenmerken waar merken zich aan willen spiegelen en bedrijven zoals die van jouw wellicht ook. Op een goede manier gebruikmaken van waarde-overdracht van de Formule 1-sport naar jouw merk of product kan ongekend waardevol zijn.
​
Dat Formule 1 hot is, hoeven we niemand te vertellen. De kijkcijfers gaan al jaren door het dak, en door de entree van Nyck de Vries kleuren de mondiale Formule 1-tribunes meer dan oranje. Wij kunnen ons heel goed voorstellen dat je als merk wil onderzoeken hoe je de Formule 1-wereld zou willen koppelen aan jouw marketing, je producten of aan je bedrijf.
​
En sterker nog: Als je een waardevolle rol van betekenis wil spelen in het leven van jouw klanten, is het misschien zelfs wel logisch om te kijken of je ze via hun (sport)beleving zou kunnen bereiken.
​
Door ruime ervaring bij Ziggo Sport, VodafoneZiggo, Racesquare en Racingnews365 is &Gagement hét Formule 1 bureau van Nederland. Hoe je effecten zou kunnen halen door inzet van de (wereld rondom de) F1 is eigenlijk vrij simpel.
​
1: Een directe link te leggen tussen jouw merk en de Formule 1, bijvoorbeeld via sponsoring.
2: Waarde toevoegen in de beleving van Formule 1-fans rondom hun sport.
3: Formule 1-platforms gebruiken om jouw boodschap aan de man te brengen.
​
Valkuilen Formule 1-marketing.
Veel ondernemers zijn ervan overtuigd dat Formule 1 óók een goed middel is om jongeren te bereiken. Logisch uiteraard, omdat de sport relatief recent populair is geworden. Maar doe dit niet! De gemiddelde kijker en fan van Formule 1 is niet die hippe millenial of digital native uit de Randstad, maar bestaat uit een grotendeels oudere mannelijke doelgroep die met name in Zuid-Oost, Oost en Noord-Nederland heel populair is. Waarde-overdracht naar jouw merk zal dus voor deze doelgroep makkelijker en sneller gaan dan voor de Tiktok-generatie.
​
​